Jednoduchý tříkrokový Framework pro zlepšení vašeho technického SEO

Ve světě, kde se každý doslova pere za to, aby si udržel jistou úroveň relevance ve vyhledávání, je technické SEO jakýmsi švýcarským nožem, který můžete použít proto, abyste zlepšili nejen použitelnost vaší stránky, ale také to, aby se lépe indexovala, procházela a také abyste v neposlední řadě vylepšili i vaše celkové hodnocení ve výsledcích vyhledávání.
 
Je však velmi jednoduché ztratit se někde v křoví, zatímco se snažíte propracovat skrze technické SEO opravy – spousta společností a SEO expertů dosáhne toho bodu, kdy se snaží dělat spoustu změn, ale tyto změny se ukáží být s malým či pražádným efektem. A přesně proto je důležité pochopit to, co vlastně upřednostnit, stejně tak je třeba pochopit, jak vlastně docílit vašich cílů.
 
Tento článek bude objevovat tři klíčové a stěžejní pilíře, na které se můžete zaměřit, abyste mohli posílit váš technický rámec. Ale i když tento článek odhaluje a pojednává o nejlepších technických SEO praktikách, prosím nezapomínejte, že nemůžete zanedbat ani vaše SEO přímo na stránce, jako je tvorba obsahu či optimalizace, a také SEO mimo stránku, jako je například budování odkazů, pokud tedy chcete, aby se vaše stránka dobře hodnotila a mohla se tak umístit na dobré místa u vysoce prioritních klíčových slov.
 

Indexace a procházení

Google potřebuje indexovat vaše internetové stránky ještě předtím, než se objeví ve výsledcích vyhledávání. Můžete pomoci internetovým prohlížečům s tímto úkonem tak, že zajistíte, aby procházeče při svých úkolech našly všechny důležité stránky (a taky, že zajistíte, že jsou schopny je procházet) a indexovaly je správně. Tohle je SEO 101, ale jedná se o velmi důležitý krok, který nesmíte zanedbat.
 
Ujistěte se, že všechny důležité stránky jsou indexovány
 
Můžete zkontrolovat status indexace vaší internetové stránky tím, že zadáte název stránky: domain.com do internetového prohlížeče, jehož procházení chcete zkontrolovat, s použitím SEO nástroje procházení nebo například za přihlášení do Google Search Console a poté kliknutím na „Google Index – pokrytí“.
 
Pokud se číslo indexovaných URL neshoduje s úplným počtem vašich URL ve vaší databázi, které jsou otevřené k indexaci, může to indikovat to, že se na vašich stránkách nalézá nějaký duplicitní obsah nebo duplicitní URL, které obsahují noindex meta tag. Potřebujete identifikovat a přesně pojmenovat daný problém a následovat doporučené kroky opravy od Google.
 
Zajistěte, že jsou všechny důležité zdroje schopné být procházeny
 
Robots.txt vám dá alespoň lehký nástin toho, jestli vaše nejdůležitější internetové stránky jsou schopny být procházené, ale můžete tady čelit celé řadě dalších problémů, na které si musíte dávat pozor:

  • Orphan pages (osiřelé stránky) – stránky na vašem webu, ke kterým nevede žádný interní odkaz
  • Noindex meta tagy
  • X-robot-Tag headers

 
 
 
Optimalizujte váš rozpočet pro procházení
 
Počet stránek, které internetové prohlížeče dokáží procházet na vaší internetové stránce v daný čas je nazván „rozpočtem procházení“. Není to žádný hodnotící faktor pro internetové vyhledávače, ale spíše jen postřeh o tom, jak často Google prochází a indexuje vaše stránky, což vám může pomoci identifikovat některé technické díry (a možná taky najedete některé stránky, které nebyly vůbec procházeny). Klikněte na „Crawl – crawl stats“ ve vašem nástroji Google Search Console, abyste viděli váš každodenní rozpočet pro procházení.
 
Náš tým spustil analýzu optimalizace rozpočtu procházení minulý rok, což determinovalo to, že tu jisté nejlepší a nejvhodnější způsoby, jak vlastně poupravit váš rozpočet procházení organicky, což zahrnuje:
 

  • Eliminaci duplicitního obsahu a duplicitních stránek
  • Restriktivní indexaci stránek jako jsou smluvní podmínky, podmínky ochrany soukromí a staré propagace (jinými slovy – jedná se o stránky bez žádné SEO hodnoty)
  • Upravení poškozených odkazů a redirektování řetězů

 
Dalším dobrým způsobem, jak vylepšit váš rozpočet procházení, je trošku rozrůst váš profil odkazů, ale to zabere nějaký ten čas a také investice do vaší SEO kampaně mimo stránku.
 
Zahrňte strukturovaná data
 
Markup schématu vylepšuje vaše CTR tím, že poskytuje uživatelům jistý čistý obrázek o tom, co vlastně vaše společnost dělá (skrze vybrané příspěvky) a pomáhá tak internetovým vyhledávačům získat alespoň nějaké podrobnější pochopení vašeho obsahu. Pokud nemáte strukturovaná data nastavena na vaší stránce, zajděte na schema.org, abyste zjistili, jak na to a jak zkontrolovat vaše vybrané příspěvky za použití nástroje testování strukturovaných dat od Google.
 
Nezapomeňte na předně-mobilní indexování stránek!
 
Chceme se vyhnout přílišnému vysvětlování již tolikrát vysvětleného tématu předně-mobilního indexování v tomto článku. Barry Adams publikovat také velmi dobrou Příručku „Mobile SERP survival guide“ několik měsíců zpátky, takže jenom něco dodáme k jeho velmi dobře uchopenému a lehce pochopitelnému zpracování předně mobilního indexování několik našich poznámek:
 

  • Zasaďte se o to, aby hlasové vyhledávání bylo ve vašem výzkumu klíčových slov (Mikro momenty od Google)
  • Zvažte plusy a mínusy AMP stránek, když budete vytvářet nějaký obsah
  • Zkuste se zamyslet nad tím, jestli vaši uživatelé s mobilními zařízeními jsou spíše místní a jestli potřebujete nebo nepotřebujete také trošku nakopnout i vaše místní SEO kampaně

 

Struktura stránky a navigace na ní

 
Vytváření takové stránky, která je intuitivní a lehce navigovatelná pomáhá jak botům tak uživatelům objevovat obsah na vaší stránce a především poté chápat obsah, který na stránkách máte. Plochá struktura stránky, jasná navigace a čistá sitemap jsou jenom špičkou ledovce oprav, které byste měli učinit, abyste zlepšili vaše UX a procházení vaší stránky.
 
 
 
Zkontrolujte vaší sitemap
 
Sitemaps pomáhají internetovým vyhledávačům najít vaší stránku, tak tedy těm internetovým vyhledávačům řekněte, jak je vaše internetová stránka strukturovaná a učiňte to pro ně jednoduché a ještě jednodušší by mělo být to, aby mohli nalézt čerstvý obsah vaší stránky. Pokud nemáte sitemapu, tak je potom pravý čas na to, abyste si jednu vytvořili, nahráli to na Google Search Console a Bing Webmaster tools.
 
A udržujte vaši sitemap aktualizovanou, přesnou (měla by mít něco pod padesát tisíc URL, ale klidně to může být co možná nejmenší a nejkratší) a naprosto nezatíženou jakýmikoliv chybami, redirekty a blokovanými URL. Také se ujistěte, že se vaše sitemap kóduje správně, zkuste použít například W3C ověřovač.
 
Udělejte prohlídku vaší struktury interních odkazů
 
Chcete, aby vaše stránka měla co možná nejmenší „ponor“, tedy hloubku kliknutí, jak jen to je možné. Ukotvěte každý interní odkaz s nějakým textem, abyste jasně indikovali, které to vlastně ty uživatele „pošle“. Čím jasnější navigace, tím lépe budou internetové prohlížeče chápat obsah a kontext vaší stránky. A také nezapomeňte na občasné „odplevelení“ od poškozených odkazů a osiřelých stránek.
 
Ustanovte logickou hierarchii
 
Obecně řečeno, čím více kliknutí to zabere k tomu, abyste se dostali na nějakou určitou část vašeho obsahu z vaší domovské stránky, tím podrobnější a hlubší obsah by to měl být. Ideálně, každá důležitá stránka by měla být dosažitelná na tři kliknutí z domovské stránky (max), tedy za předpokladu, že jsou cesty k tomuto obsahu položeny logicky a jsou zmapovány a v souladu s ideální cestou za nákupem uživatele na vašich stránkách.
 
Zkontrolujte vaše hreflang tagy
 
Pokud vaše stránka používá hreflang tagy k lokalizaci obsahu na různých místech, měli byste se raději ujistit, že jsou bezchybné. Minulý rok, SEMrush zjistil, že skoro sedmdesát pět procent veškerých internetových stránek má alespoň jednu chybu v jejich hreflang implementaci, což způsobilo nějaké ty misdirekty, nesprávné zobrazení obsahu ale také ztrátu hodnocení.
 
Ujistěte se, že pravidelně kontrolujete a opravujete vaše implementované hreflangy, zvolte tu nejlepší metodu implementace pro to ty účely, kterých se snažíte dosáhnout, generujte hreflang kód pro každou stránku a aktualizujte vaše hreflang tagy pro mobilní verze vaší stránky (pokud je to nutné).
 

Rychlost stránky

 
Vyložte vaše karty na stůl: „Rychlost stránky“ je tak trošku kouzelné zaříkadlo, protože neexistuje žádný speciální trik nebo nějaký lehký způsob, jak vaši stránku zrychlit. To, co můžete učinit, může spočívat například v technických vylepšeních, které zlepší vaše metriky zaměřené na uživatele, jako je například doba, za kterou se načte první obsah pro uživatele.
 
Co dělá tyto technické opravy tak důležité je to, že jsou ultimátím vylepšením jak vaší rychlosti stránky, tak také skóre optimalizace – a zatímco metriky FCP/DCP nijak neovlivňují hodnocení, tedy alespoň nejsou důležitým faktorem, který se při hodnocení bere v potaz, tak ovlivní to alespoň skóre optimalizace, jak jsme ostatně zjistili v naší studii o rychlosti stránky, kterou jsme provedli minulý červenec.

 
A taky je tu další plus – rychlejší stránky mají daleko menší bounce rates a daleko větší poměr konverzí. A fakticky tu není žádná stinná stránka v optimalizaci vaší internetové stránky a zajištění uživateli tu nejrychlejší možnou zkušenost.
 
Tady je krátká a sladká verze „Devíti pokročilých tipů“, které jsme pokryly v našich článcích v září.
 
Limitujte redirekty
 
Každá stránka by měla mít maximum jeden redirekt. Pokud už ty redirekty použity být musí, použijte 301 pro permanentní redirekty a 302 pro dočasné redirekty.
 
Povolte kompresi
 
Eliminujte naprosto nepotřebná data, kdykoliv je to možné. Když to není možné, použijte nástrj jako Gzip nebo Brotli ke kompresi obsahu a redukci velikosti souboru. Zapamatujte si, abyste používali rozličné techniky pro rozdílné zdroje a prostředky.
 
Redukujte dobu odezvy serveru na méně než 200 ms
 
Používáním http/2 může přinést vaší stránce jakýsi nárůst ve výkonu a také dovoli OCSP staplingu, aby zrychlilo vaše TLS handshakes. Můžete také vylepšit rychlost stránky využíváním nápověd zdrojů a podporou jak IPv6, tak IPv4.
 
Nastavte nějakou caching agendu
 
Používejte caching vyhledávačů ke kontrole toho, jak moc a jak dlouho může vyhledávač ukládat odpověď do mezipaměti (dle optimální strategie cache-kontroly od Google). Také používejte Etags, což vám dovolí daleko efektivnější znovuověřování.
 
Minifikujte zdroje
 
Používejte minifikaci k oddělení nepotřebného kódu ze všech vašich zdrojů a prostředků, což zahrnuje také CSS, HTML, JavaScript, videa a obrázky.
 
Optimalizujte vaše obrázky
 
Obrázky zakládají na šedesát procent velikost průměrné stránky. Tady je několik jednoduchý tipů a triků – vyberte si ty nejlepší raster formáty pro vaše obrázky, eliminujte nepotřebné zdroje obrázků a pokuste se ujistit, že jsou všechny obrázky kompresovány, převedeny na správnou velikost a správně členěny k tomu, aby se dobře zobrazovaly.
 
Optimalizujte CSS delivery
 
Vložte malé CSS soubory přímo do HTML dokumentu (jenom nevkládejte velké CSS soubory nebo CSS vlastnosti na HMTL elementy).
 
Zůstaňte někde v překládacím okně
 
Upřednostněte viditelný obsah tím, že zorganizujete HTML markup, aby se rychle vykreslil obsah přeložení. Velikost obsahu by neměla přesáhnout 148kb (kompresováno). Tohle je velmi důležité hlavně pro mobilní uživatele.
 
Odstraňte veškeré překládací Javascripty, které blokují vykreslování
 
Vložené kritické skripty a odložte méně důležité skripty a knihovny JavaScript třetí strany až po přeložení, aby se snížil čas vykreslování. Pokud máte JavaScript nad přeložení, označte si <script> tag jako Async, abyste zajistilyí, že je to non-Render blokování.
 

Závěr

Nyní když máte alespoň nějaký menší návod, který vám pomůže skočit daleko hlouběji do technických SEO vylepšení. Je nyní ten správný čas začít myslet na to, jak vlastně používat vaše SEO k optimalizaci obsahu a profilů odkazů, stejně tak jako ke zlepšení latence na straně serveru. Od migrace vaší stránky na HTTPS doménu po robustní průzkum klíčový slov až k optimalizaci H1 tagů, počet způsobů, jakými můžete vaši stránku vylepšit, nezná mezí.