Jak byste měli optimalizovat pro Google Discover?

Značky se budou muset zaměřit daleko více na kvalitu obsahu, který produkují, stejně tak, jako na zapojení obecenstva do jejich marketingu.

Google Discover je, esenciálně a v samém jádru, Googlův přístup k populárním feedům sociálních médií a sítí.
 
A je pravdou, že ještě donedávna byl Discover nazýván Google Feed.
 
Na rozdíl od ostatních feedů, přístup Google ve formě několika sérií karet, které mají za úkol upoutat uživatele a sdělit jim veškeré novinky v těch oblastech, které pro ně nejvíce znamenají.
 
Tento feed, který je založen na historii prohledávání uživatele (dejte si zvláště pozor na tohle, marketingoví lidičkové), a na jeho zájmy, které z historie prohledávání vyplývají a také na strojovém učení, což značí novou fázi v Google vyhledávání – takovou fázi, která skutečně nepotřebuje jakékoliv hledání na uživatelově straně.
 
Spíše než spoléhat se na uživatele, aby se pustili do typického hledání, Google Discover feed dává uživatelům dané informace ještě předtím, než je začnou vůbec hledat.
 
A se skoro osmi milióny uživateli po celém světě, tento Feed se ukázal jako velký hit.
 
A proto jak Google pokračuje s jeho snahami udělat hledání více snadnější a rychlejší, jak jen to je možné, debutoval taky s hned celou řadu několik nových funkcí na konci tohoto roku.
 
Jednou z nich je také úplně nový Google Feed, který je nyní nazván Google Discover.
 
Aktualizace pro Discover feed zahrnují:

  • Nový nástroj = design byl úplně předělaný, s velkým důrazem na vizuální obsah. A nyní, každý příspěvek bude přicházet s velkým titulem, na který se dá kliknout a také Discover ikonou. Když na něj kliknete, zobrazí se vám relevantní obsah.
  • Aktualizovaný obsah = Předtím, většina obsahu, která se objevovala na Feedu, byla ze zpravodajské oblasti, ale se spuštěním Google Discover také Google oznámil svůj plán zahrnout tady také více evergreenového obsahu (obsah, který není nový, ale může být nový pro vás). Na základě vaší historie vyhledávání bude také stahovat obsah založený na vaší zkušenosti s některými subjekty (například pokud jste začátečník v hraní na kytaru, bude vám to ukazovat více začátečnického materiálu).
  • Více kontroly = Na úplném dnu každé karty můžete indikovat, jestli by se vám líbilo vidět více nebo méně toho určitého typu obsahu.
  • Discover na domovské stránce = Předtím byl Google Feed přístupný skrze Google mobile aplikaci, avšak nyní Google plánuje ukazovat Discover feed na všech google.com mobilních prohlížečích.

 

Optimalizace pro Google Discover

Google Discover představuje ohromnou změnu v tom, jak lidé budou v budoucnu používat internetové vyhledávače. Hlavně, uživatelé již nemusí dále spoléhat na jejich vlastní požadavky v hledání, aby našli témata, která jsou pro ně relevantní.
 
Pro značky to představuje hlavně obrovskou změnu v jejich SEO.
 
Bez požadavků na vyhledávání, optimalizace klíčových slov nebude stačit, aby se váš obsah ohodnotil v Google Discover. Ale dobré zprávy jsou následující – spousta stejných SEO pravidel se stále bude uplatňovat.
 
Tady je hned několik tipů, které byste měli mít na mysli a které byste si měli zapamatovat.
 

Vytvářejte kvalitní, hravý obsah

Jako vždy, zaměření se na vytvoření vysoce kvalitního obsahu, který bude cílit na veškeré potřeby vašich čtenářů, je nejen extrémně důležité pro to, aby se tento obsah objevil ve výsledcích vyhledávání, ale bude to také důležité pro jeho „objevení“ v Google Discover. Ale k této výše zmíněné kvalitě se budete také muset zaměřit na daleko větší hravost obsahu, která své čtenáře zapojí, a oni se v něm budou chtít piplat.
 
Zkuste se zamyslet nad vašimi typickým feedem na sociálních sítích a ostatních médiích. Je diktován, do značné části, avšak je to především to, s čím jste vy nebo vaši přátelé či sledující v minulosti přišli do styku. Dává to totiž smysl, že Google Feed bude spoléhat na naprosto identické principy.
 
Klíčovým rozdílem je toto: Discover nevezme všechno, co vaši přátelé nebo sledující sdílí nebo lajkují a nebude se tím vším zabývat. Spoléhá to jenom na obsah, se kterým jste se nějakým způsobem setkali VY a to dělá budování jakýchkoliv vztahů s vašimi uživateli daleko více důležitější než kdy předtím.
 
Berte to jako způsob, který vás bude neustále nutit spojovat se a interagovat s vašimi zákazníky – skrze personalizaci emailového marketingu, odměny za věrnost, shout-outs na sociálních sítích a podobně.
 

Používejte obrázky a videa, abyste byli hodnoceni v Google Discover

V jeho ohlášení, Google také důrazně zvýraznil to, že uživatelé by měli vidět daleko více obrázků a čerstvého vizuálního obsahu v Google Discover. To znamená, že proto, aby se obsah v Google Discover objevil, bude třeba muset zahrnovat vysoce kvalitní obrázky (a také relevantní thumbnail obrázky) a měl by tak nějak přecházet do videa, pokud je to tedy možné.
 

Tvořte jak nový, tak evergreenový obsah

Vaše nejlepší sázka je na to, abyste natáhli co nejvíce uživatelů k vašemu Discover Feedu. Budete se muset zaměřit na vytvoření jakési směsi obsahu. Jak Google ostatně sdělil, budou se zaměřovat na jak nový, nevšední a ještě málo pokrytý obsah, tak na evergreenový obsah, který vždy zaujme, a lidé se k němu rádi vrací.
 
Ujistěte se proto, že váš editoriál nebo kalendář zahrnuje také místo pro obě, a také se ujistěte, že budete aktualizovat jakékoliv evergreenové kousky, které jste již v minulosti vytvořili.
 

Tvořte důvěryhodný obsah

Použitím sociálních sítí a jejich feedu jako model, další klíčový faktor je ten, že musíme mít na paměti také další klíčový faktor, který na Google Feed kladou, a to je hlavně důvěryhodnost zdroje.
 
Hlavně Facebook se pustil do všech alternativních pravd a to tvrdě, neboť nyní hodnotí jenom „vysoce kvalitní zprávy“ v jeho nejnovější aktualizaci algoritmu.
 
Pro Google to znamená pravděpodobně to, že čím více důvěryhodný váš obsah a zdroj je a čím důvěryhodně je ohodnocen, tím pravděpodobnější je jeho objevení v Google Discover.
 
Abyste vybudovali jistou důvěru v očích Google, všechno to tak nějak sejde na autoritu vaší stránky. A vaší autoritu, samozřejmě, a tady se opět vracíme ke staré dobré kvalitě obsahu na vaší stránce.
 
Vůbec nebolí mít nějakou strategii odkazů na místě, která bude zaměřovat backlinky z dalších vysoce kvalitních stránek.
 

Více jazykových verzí

Mělo by být také důležité poznamenat, že Google Discover je dostupný v mnoha jazykových verzích a Google plánuje spustit Google Discover pro ještě více jazyků a zemí, takže ani váš obsah by neměl zaspat a měl by se stát „mezinárodní“.
 

Shrňme si proto Google Discover

Takže pojďme se na to společně podívat z jedné strany mince – Google Discover ukazuje obsah, se kterým se dostáváte ve styku na vašich on-line toulkách. Všechno, co potřebujete udělat, je to, že donutíte někoho, aby interagoval s vaším obsahem a vy tím pádem budete mít potenciál ukázat se uživatelům ve feedu.
 

  • Vysoké hodnocení pro vaše SEO
  • Pouštějte reklamy propagovaného obsahu a získejte zapojení od uživatelů
  • Pošlete obsah v emailových newsletterech
  • Propagujte, propagujte, propagujte

 
Nejnovější aktualizace Google představují nový způsob, jak získat hodnocení a jak optimalizovat obsah pro vaše SERP.
 
Značky musí mít na paměti to, že aby mohly optimalizovat pro Google Discover, budou se muset zaměřit na daleko větší kvalitu obsahu, který tvoří, a také daleko více na propagaci.