Organické vyhledávání je odpovědné za padesát tři procent veškerého provozu na stránky, placené pouze patnáct procent (Studie)

Napříč tomu, že neustále vzrůstá tendence nulových kliknutí na stránce s výsledky vyhledávání, nová studie (PDF) od společnosti BrightEdge tvrdí, že organické a placené vyhledávání stále poskytuje daleko více provozu na webové stránky, než ostatní kanály, které zahrnují například sociální sítě nebo zobrazovací inzerci. Společnost zjistila, že placené a organické vyhledávání je odpovědné za šedesát osm procent „veškerých sledovatelných provozů na webové stránky“.
 
Nárůst v organickém provozu.
 
Ve skutečnosti, procento provozu z organického vyhledávání narostlo za dobu pěti let, co společnost BrightEdge prováděla daný průzkum. V roce 2014 organické vyhledávání pohánělo zhruba padesát jedna procent provozu na webové stránky, alespoň podle společnosti a jejího průzkumu. Tento počet narostl na padesát tři procent tento rok s placeným vyhledáváním, které se pohybuje o patnácti procentech.
 
BrightEdge uvádí, že data byla generována v květnu 2019 „z tísíců domén a desítek miliard nejrůznějších vyhledávacích sezení.“ Společnost ale vyloučila přímý provoz z celé studie.
 
Hlášení podrobně popisuje data provozu podle jednotlivých klíčových vertikálů. Pro B2B webové stránky počty byly dokonce ještě větší, než obecná distribuce provozu na ostatních vertikálech. Více než sedmdesát pět procent veškerého provozu B2B stránek, podle společnosti BrightEdge, přichází právě z organického a placeného vyhledávání.
 

V kontextu obchodních řetězců, distributor provozu mezi organickým, placeným a „jiným“ vyhledáváním byl tak trošku více rovnoměrně rozdělen, s ostatním vyhledáváním a placeným vyhledáváním, které jsou vždy jednotlivě odpovědné za dvacet tři procent návštěv, zatímco organické vyhledávání pohánělo skoro čtyřicet jedna procent návštěv na stránky. Pohostinnost byla podobná, ovšem více provozu (třicet jedna procent) pochází z jiných zdrojů.
 
Ploché referraly provozu sociálních sítí.
 
Toto hlášení toho moc pozitivního o sociálních sítích říci nemohlo, ty se totiž neposunují a zůstávají na pěti procentech provozu od roku 2014, alespoň podle společnosti. Média a zábava byla jedinou kategorií, která poháněla více provozu než sociální sítě (osm procent).
 
Společnost BrightEdge také nabízela předpokládaný odhad a podrobný popis obratu podle kanálu pro obecný provoz a také pro specifické vertikály. Celkově společnost uvádí, že placené a organické vyhledávání je odpovědné za zhruba sedmdesát dva procent obratů pro B2B a ostatní vertikály. BrightEdge předpokládá, že sociální sítě nabízejí méně než jedno procento obratu pro webové stránky v průměru.
 
Proč by nás to mělo zajímat.
 
Jsou tu totiž marketéři, kteří by chtěli rozporovat některé nálezy o sociálních sítích. Avšak za předpokladu, že metodologie hlášení je správná, velice silně to potvrzuje pokračující hodnotu placeného a organického vyhledávání. Skutečně, velice pevná persistence organického vyhledávání zvláště naznačuje tomu, že spousta strukturálních změn na stránce s výsledky vyhledávání ovlivnila celkový kanál k lepšímu během několika minulých let.